TPSoft.ro este singura bază de date on-line de firme din România proiectată pentru a te ajuta, în orice moment, să-ți minimizezi riscurile fiscale asociate dosarului prețurilor de transfer și să fii pregătit pentru inspecția fiscală a dosarului prețurilor de transfer. Inspecția care poate veni în orice moment!
Informațiile financiare despre zeci de mii de firme și companii sunt prelucrate automat pentru a-ți oferi instant marjele de profit / piață specifice industriei pe care acționezi. Aceasta este cea mai bună metodă de protecție și reacție fiscală, pentru că ești în măsură să arați că tranzacțiile tale intra-grup sunt fundamentate și sunt în interval de piață.
TPSoft știe care sunt datele financiare care îl interesează pe inspectorul tău fiscal. Pentru tine, aceasta este o informație neprețuită, care vine la momentul oportun.
Prin www.tpsoft.ro utilizatorii pot avea acces instant la informații despre primele 100.000 de companii din România, selectate în ordine descrescătoare a cifrei de afaceri.
În prezent, baza de date cuprinde informații financiare disponibile pentru perioada 2008 – 2024. De asemenea, informațiile despre acționariat și administrator sunt cele raportate de companii la momentul depunerii situațiilor financiare pentru anul 2024.
Odată cu actualizarea informațiilor financiare pentru anul 2024, există posibilitatea selectării a mai multor baze de date diferite:
În plus, TPSoft.ro pune la dispoziția utilizatorilor accesul în mod gratuit din secțiunea "Instrumente utile" o situație centralizată a informațiilor din piață privind spațiile de birouri, centrele comerciale și spațiile industriale pornind de la informațiile publicate de firmele de consultanță imobiliară ce au fost incluse în Revista "Valoare, oriunde este ea" publicată de ANEVAR (începând cu revista nr. 2 din 03.2014 până în prezent).
Website-ul este structurat în 5 module care pot fi accesate fie de pe pagina principală, fie din partea dreaptă sus. Informațiile pot fi și descărcate în format electronic (Excel) în vederea prelucrării ulterioare.
Prin accesarea acestui modul, utilizatorul obține informații esențiale pentru realizarea studiilor de benchmarking (comparabilitate), parte a dosarului și a politicilor de prețuri de transfer.
Interfața permite căutarea după diverse criterii (ex. cod CAEN, independență/afiliere, număr angajați, dimensiunea cifrei de afaceri, companii care înregistrează pierderi, intervale de timp analizate) și calculează automat mediana și intervalul de piață în funcție de indicatorii de profitabilitate doriți și perioada analizată (i.e. fiecare an din perioada 2008 - 2024 și perioade de 3 sau 5 ani în cazul analizelor multianuale).
Ca o mențiune suplimentară, în cadrul întocmirii unui studiu de comparabilitate, când filtrul "Excludeți companiile ai căror administratori au funcția de administrator în cadrul unei alte persoane juridice" va fi activat, acesta va elimina din cadrul studiului de comparabilitate numai companiile ai căror administratori sunt comuni și care se regăsesc în eșantionul de 100.000 de companii din baza de date TPSoft. Astfel, există posibilitatea ca un administrator al unei companii care va rezulta în eșantionul final să mai dețină această funcție în cadrul altei companii care nu se regăsește în baza de date și prin urmare compania rezultată în eșantion nu va fi exclusă de acest criteriu.
Indicatorii de profitabilitate în funcție de care se poate calcula intervalul de piață sunt:
Formulele utilizate pentru calcularea indicatorilor de profitabilitate sunt prezentate mai jos, în tabelul cu informații disponibile în modulul "Informații financiare".
Așa cum este menționat și mai sus, utilizarea bazei de date permite extragerea datelor selectate într-un format excel astfel încât utilizatorul își poate calcula și alți indicatori după preferință.
Acest modul permite obținerea informațiilor referitoare la competitori. Există posibilitatea obținerii informațiilor referitoare la companii care activează într-un anumit domeniu de activitate (cod CAEN) și sortarea acestora după (i) județ, (ii) indicatori financiari și nefinanciari (cifra de afaceri, număr de angajați sau profit net) și (iii) ordin de mărime (primele 10, 30, 50, 100 de companii sau toate companiile).
Acest modul permite obținerea informațiilor financiare referitoare la una / mai multe companii identificate prin denumire sau CUI. Informațiile financiare sunt grupate în 3 categorii:
Informații generale
| Informații disponibile | 2008 - 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Cod fiscal | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Număr de înregistrare în Registrul Comerțului | √ | √ | √ | ||||||
| Nume companie | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Cod CAEN principal | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Status (Activ / Inactiv) | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Județ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Oraș | √ | ||||||||
| Adresă | √ | ||||||||
| Asociați / Acționari | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Procent deținere asociat / acționar | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Filiale / Sucursale | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Procent deținere în filială / sucursală | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Administrator | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Capital social subscris | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Număr de acțiuni / părți sociale | √ | ||||||||
| Valoare per acțiune / parte socială | √ |
Indicatori bilanț
| Indicatori | 2008 - 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Imobilizări corporale | √ | ||||||||
| Imobilizări necorporale | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Imobilizări financiare | √ | ||||||||
| Active imobilizate - Total | √ | √ | |||||||
| Stocuri | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Creanțe | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Investiții pe termen scurt | √ | ||||||||
| Casa și conturile la bănci | √ | √ | |||||||
| Cheltuieli în avans | √ | √ | |||||||
| Active circulante – Total | √ | √ | |||||||
| Datorii comerciale < 1 an | √ | √ | √ | ||||||
| Datorii comerciale > 1 an | √ | √ | √ | ||||||
| Datorii totale | √ | √ | √ | ||||||
| Provizioane | √ | √ | |||||||
| Total active | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Total active minus datorii curente | √ | ||||||||
| Venituri înregistrate în avans | √ | ||||||||
| Prime de capital | √ | ||||||||
| Rezerve din reevaluare | √ | ||||||||
| Rezerve | √ | ||||||||
| Profitul sau pierderea raportată | √ | ||||||||
| Profitul sau pierderea exercițiului financiar | √ | ||||||||
| Capitaluri proprii – Total | √ | √ | |||||||
| Capitaluri – Total | √ | √ | |||||||
| Număr mediu de salariați | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
Indicatori cont de profit și pierdere
| Indicatori | 2008 - 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Cifra de afaceri | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Producția vândută | √ | ||||||||
| Venituri din vânzarea mărfurilor | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Reduceri comerciale acordate | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Venituri aferente costului producției în curs de execuție | √ | ||||||||
| Alte venituri din exploatare | √ | ||||||||
| Venituri din exploatare – Total | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Cheltuieli cu materiile prime și materialele consumabile | √ | ||||||||
| Alte cheltuieli materiale | √ | ||||||||
| Alte cheltuieli externe | √ | ||||||||
| Cheltuieli privind mărfurile | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Reduceri comerciale primite | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Cheltuieli cu personalul | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Cheltuieli cu salariile și indemnizațiile | √ | ||||||||
| Cheltuieli cu asigurările și protecția socială | √ | ||||||||
| Cheltuieli cu amortizarea imobilizărilor corporale și necorporale | √ | ||||||||
| Cheltuieli cu deprecierea activelor circulante | √ | ||||||||
| Cheltuieli cu amortizarea / deprecierea | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Alte cheltuieli de exploatare | √ | ||||||||
| Cheltuieli privind prestațiile externe | √ | ||||||||
| Cheltuieli cu alte impozite, taxe și vărsăminte asimilate | √ | ||||||||
| Cheltuieli de exploatare – Total | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Rezultat din exploatare | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Venituri din dobânzi | √ | ||||||||
| Alte venituri financiare | √ | ||||||||
| Venituri financiare - Total | √ | ||||||||
| Cheltuieli cu dobânzile | √ | ||||||||
| Alte cheltuieli financiare | √ | ||||||||
| Cheltuieli financiare – Total | √ | ||||||||
| Rezultat financiar | √ | ||||||||
| Venituri extraordinare | √ | ||||||||
| Cheltuieli extraordinare | √ | ||||||||
| Rezultat extraordinar | √ | ||||||||
| Venituri totale | √ | √ | √ | ||||||
| Cheltuieli totale | √ | √ | √ | ||||||
| Rezultat brut | √ | √ | |||||||
| Impozit pe profit | √ | ||||||||
| Rezultat net | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
Indicatori de profitabilitate
| Indicatori | Formula de calcul | 2008 - 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Marja de profit peste cheltuielile din exploatare | Rezultat din exploatare / Cheltuieli din exploatare sau Rezultat din exploatare / (Venituri din exploatare – Rezultat din exploatare) | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Marja netă din vânzări | Rezultat din exploatare / Venituri din exploatare | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Marja brută din vânzări | (Venituri din vânzarea mărfurilor – Cheltuieli din vânzarea mărfurilor) / Venituri din vânzarea mărfurilor | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Marja brută din vânzări ajustată | [(Venituri din vânzarea mărfurilor – Reduceri comerciale acordate – cont 709) – (Cheltuieli privind mărfurile – Reduceri comerciale primite – cont 609)] / (Venituri din vânzarea mărfurilor - Reduceri comerciale acordate – cont 709) | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| Rata de rentabilitate a activelor | Rezultat din exploatare / Total active | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
| EBITDA | Rezultat din exploatare + Cheltuieli cu amortizarea și deprecierea | √ | √ | |||||||
| EBITDA Margin | (Rezultat din exploatare + Cheltuieli cu amortizarea și deprecierea) / Venituri din exploatare | √ | √ |
Notă: În varianta actuală a bazei de date anumiți indicatori în cazul anumitor companii pot să nu fie disponibili pentru accesare directă prin intermediul interfeței. Vă rugăm să trimiteți un email pe adresa contact@tpsoft.ro în cazul în care doriți să vă transmitem acești indicatori prin email.
Acest modul permite obținerea informațiilor de natură non-financiară precum: acționarii sau administratorii unei companii, filialele unei companii, punctele de lucru ale unei companii, societățile în care o persoană este acționar sau societățile la care o persoană este administrator. În plus, în versiunile V2018_05, V2019_05, V2020_05, V2021_05, V2022_05, V2023_05, V2024_05 și V2025_05 nu mai sunt disponibile informațiile cu privire la punctele de lucru ale unei companii. Pentru a accesa aceste informații, vă rugăm selectați versiunea bazei de date V2017_05.
Acest modul permite obținerea informațiilor cu privire la gradul de afiliere al unei companii ținând cont de anumite criterii, după cum urmează:
În cadrul acestui modul, nu vor fi prezentate relațiile de afiliere dintre o companie și entități de tipul Persoanelor Fizice Autorizate, Întreprinderilor Individuale sau Întreprinderilor familiale.
Baza de date TPSoft este special concepută să fie utilă celor care au nevoie de:
Din această perspectivă, se pot regăsi printre utilizatori, cu precădere, consultanți fiscali, manageri, directori financiari, analiști, instituții de credit, notari, avocați, jurnaliști, autorități locale etc.
TPSoft folosește aceleași surse autorizate utilizate și de bazele de date consacrate la nivel internațional, respectiv date de la Registrul Comerțului și Ministerul Finanțelor.
Diferența pleacă în primul rând de la modul de concepere a bazei de date – intuiește nevoile, dar și întrebările utilizatorului, astfel încât căutarea prin baza de date să fie un mijloc simplu și prietenos de a ajunge la datele necesare.
În oceanul informațional, puțini sunt cei care își doresc să ajungă experți în navigare, cei mai mulți vor să ajungă rapid și cu costuri cât mai mici la mal, adică la datele de care au nevoie. TPSoft este baza de date în care nu trebuie să ghicești "oare cum să fac să obțin rapid datele de bază, de care am nevoie?".
În al doilea rând, diferența stă în faptul că TPSoft pune sub același acoperiș date multianuale (2008 – 2022) și permite corelații rapide pe o scară relevantă de timp, de unsprezece ani (spre exemplu, în acest moment cuprinde și date pre-criză).
Da, este unul din obiectivele TPSoft – să faciliteze realizarea rapidă a studiilor de comparabilitate, astfel încât acestea să devină un instrument natural de control al sănătății afacerii, aflat la îndemâna oricărui manager, indiferent că e vorba de o corporație puternică sau de o întreprindere medie.
Nu, întrucât nu există bază legală pentru respingerea unui studiu pe motivul utilizării sau neutilizării unei anumite baze de date. Reglementările naționale, asemenea celor internaționale, nu impun contribuabilului folosirea unei anumite baze de date pentru fundamentarea prețurilor de transfer.
TPSoft a fost acceptată de către autorități în cadrul inspecțiilor fiscale. Singurul motiv pentru care autoritățile ar putea să conteste un studiu de comparabilitate întocmit prin baza de date TPSoft ar fi pe motiv că ei nu au acces la baza de date. În această situație, recomandarea noastră este să ne informați cu privire la acest aspect astfel încât să putem crea un cont de utilizator pentru echipa de inspecție fiscală sau alternativ să le oferiți acces echipei fiscale la contul dumneavoastră TPSoft.
Vă rugăm să aveți în vedere că, teste amănunțite au arătat că nu există diferențe între rezultatele furnizate de TPSoft și bazele de date consacrate, atâta timp cât practic folosesc aceleași surse de date primare, iar algoritmii matematici sunt, în mod evident, aceiași. Diferențele sunt însă în modul de lucru – vezi răspunsul la întrebarea 4.
Așa cum am menționat la punctul 5, TPSoft facilitează realizarea rapidă a studiului de comparabilitate, respectiv identificarea automată în baza de date a acelor companii independente care pot fi folosite ca referință pentru comparabilitate în cadrul analizei de prețuri. Pasul următor este verificarea individuală a fiecărei companii pentru a decide includerea sau nu în eșantionul final al studiului de comparabilitate.
Atenție, studiul de comparabilitate nu ține loc de dosarul prețurilor de transfer. Dosarul trebuie să fie mai cuprinzător și să respecte o structură clară de formă și conținut, prevăzută în Ordinul președintelui ANAF 442/2016.
Oferta de preț este flexibilă, personalizată în funcție de complexitatea informațiilor de care are nevoie utilizatorul.
Pentru toți potențialii utilizatori este disponibil gratuit un pachet de 50 de credite, pentru a le permite familiarizarea cu baza de date și identificarea corectă a tipului de informații necesare.
Pentru detalii, vă rugăm să ne lăsați un mesaj cu datele dumneavoastră la contact@tpsoft.ro cu mențiunea "pentru acces TPSoft". Vă vom contacta cu maximă operativitate.
Da și este chiar recomandată o abordare personalizată în cazul unor tranzacții complexe, care să țină cont de particularitățile domeniului și/sau ale grupului de companii. Iar TPSoft este pregătită să răspundă provocărilor, oricât de dificile ar fi acestea!
Pentru mai multe informații privind studiile de comparabilitate, vă rugăm să ne lăsați un mesaj la contact@tpsoft.ro.
Da. Vă rugăm să ne trimiteți un mesaj la contact@tpsoft.ro pentru a identifica caracteristicile studiului. Recomandarea noastră este să întocmiți un studiu personalizat cazului dumneavoastră și modelului de afaceri.
Pentru orice întrebare, vă rugăm să lăsați un mesaj la contact@tpsoft.ro, cu mențiunea "pentru suport TPSoft" și veți primi un răspuns în cel mai scurt timp posibil.